2016 Edition

/2005 /2006 /2007 /2008 /2009 /2010 /2011 /2012 /2013 /2014 /2015 /2016 /2017

2016 EDITION

 

33x48_avaf_call_print main_event_1

Τα τελευταία χρόνια, επικρατεί μια «κουλτούρα υπερβολής» όπου από τη μία πλευρά, η υπερπληθώρα της πληροφορίας έχει προκαλέσει ένα κύμα παθητικής κατανάλωσης και από την άλλη, έχει δώσει χώρο σε προηγουμένως αθέατες τάσεις και απόψεις να αναδειχθούν. Στις μέρες μας, μπορεί το Ποπ να προσδιορίζεται μέσα από likes, shares, tweets, views ή followers φανερώνοντας κατά κάποιον τρόπο τη δύναμη του πλήθους να διαμορφώνει τάσεις και νοοτροπίες, αλλά ταυτόχρονα αυτή η δυναμική φαίνεται να είναι εφήμερη καθώς ο πολιτισμός εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς. Υπό αυτή την έννοια, οτιδήποτε μπορεί να θεωρηθεί Ποπ το 2015, μπορεί να μοιάζει ξεπερασμένο το 2016 και ούτω καθεξής.

Το 1963, ο Andy Warhol δήλωσε ότι «ο καθένας θα πρέπει να λειτουργεί σαν μηχανή» και ότι «όλοι πρέπει να αρέσουν σε όλους». Το να λειτουργούμε με μηχανικό τρόπο ή το να μας «αρέσουν» πράγματα σήμερα αποτελεί σχεδόν τυπική συμπεριφορά και μέρος της καθημερινής ψηφιακής ρουτίνας. Ο ψηφιακός πολιτισμός είναι παντού. Έχει αλλάξει τον τρόπο σκέψης, τη συμπεριφορά και τις συνήθειές μας. Η τεχνολογική κουλτούρα που παλαιότερα έμοιαζε παράξενη και απόμακρη είναι πλέον βασικό κομμάτι της ανθρώπινης δραστηριότητας από τη διασκέδαση, τον τρόπο ζωής, τη δουλειά έως την τέχνη και την πολιτική.

Οτιδήποτε ορίζεται ως Ποπ, χαρακτηρίζεται από την κουλτούρα του «εδώ και τώρα». Η ευχαρίστηση του να μοιράζεσαι την καθημερινότητα μέσα από διαδικτυακά περιβάλλοντα και ψηφιακές συσκευές υποδηλώνει ένα νέο τρόπο ζωής όπου οι συλλογικές ταυτότητες και οι ψηφιακοί εαυτοί διασταυρώνονται. GIFs, memes, selfies, viral videos, η διαδικτυακή αργκό καθώς και το να μοιράζεσαι, να ποστάρεις, να ανεβάζεις, να σχολιάζεις αποτελούν όλα πρακτικές της σημερινής πολιτισμικής συνθήκης.

Τι είδους ψηφιακό περιεχόμενο καταναλώνουμε και τι πολιτισμό δημιουργούμε; Πώς τροφοδοτούμε τις σημερινές ψηφιακές αγορές; Πόσο εφήμερη είναι η ψηφιακή ποπ κουλτούρα και πώς έχει επηρεάσει την καθημερινότητα μας; Τι είδους αισθητική έχει προκύψει και πώς η καλλιτεχνική κοινότητα ανταποκρίνεται σε αυτές τις νέες συνθήκες;

*/ 12ο Athens Digital Arts Festival | 19 – 22 Μαΐου 2016
Κεντρικός Χώρος: Κτηριακό Συγκρότημα Πύλη Ερμού 117-121
Performance Venue: six d.o.g.s, Αβραμιώτου 6 – 8, Μοναστηράκι
#ADAF2016 #DigitalPop

*/ Συμμετοχή: 2.284 υποβολές καλλιτεχνικών έργων / 450 καλλιτέχνες / 80 χώρες
*/ Προσέλκυση κοινού: περισσότερα από 10.000 άτομα

, , ,


VISIT 2016 EDITION WEBSITE

Athens Digital Arts Festival 2016 | Digital Pop